Sadržaj

Biciklizam

Najverniji biciklisti voze svoj bicikl 365 dana u godini u tome ništa ne može da ih zaustavi. Ako ih ometaju hladno vreme, sneg i zleđeni putevi, oni odlaze u nešto toplija mesta gde su putevi i staze suve i normalne. No, većina rekreativnih biciklista se zimi bavi drugim sportskim aktivnostima, a svog dvotočkaša postavlja na nekoliko meseci sa strane. Kada bicikl miruje dugo vremena, trebalo bi ga pripremiti za ovu “neaktivnost”. Na sreću, nije veoma zahtevan rekvizit za održavanje. Međutim, uz neke jednostavne mere, možemo ga sačuvati i voditi računa o njegovom besprekornom stanju, izdržljivosti i životnom veku.

Dobro očistimo bicikl

Dobro očistimo svog mezimca pre zimskog sna, a odgovarajućim mazivom očistimo lanac i ostale vitalne rotirajuće delove. Posebno je važno čišćenje prstena, eksera i, naravno, zupčanika, lančanika i menjača. Preporučuje se da dobro proverite ram. Manje ogrebotine mogu se zaštititi transparentnim lakom za nokte i tako efikasno sprečiti rđanje. U slučaju podmazivanja, ne smemo zaboraviti unutrašnju stranu cevi sedišta.

Gde držimo bicikl preko zime?

U stvari, nije važno da li bicikl zimu provodi u stanu, podrumu ili garaži. Posebno je važno da se čuva na suvom mestu. Time se sprečava korozija od vlage. Takođe je važno da se bicikl dobro očisti i dobro osuši. Ako se zimi, međutim, dogodi da malo vozimo, moramo, kada se vratimo kući, naravno ponoviti radnju – to jest, mora se ponovo očistiti, osušiti i podmazati. U svakom slučaju, ne možemo držati bicikl zimi na otvorenom. U ovom slučaju, na proleće će biti prilično tužan prizor.

Treba li bicikl da stoji ili visi?

Možda je malo bolje ako zimu provede u visećem stanju. Ovo je dobro pre svega za karike i gume koje se ne deformišu u visećem stanju. Ali istina je da je mogućnost da će točkovi modernih bicikala postati “jajasti”, vrlo mala. Ako točak stoji na istom mestu, ipak je dobro pomerati ih tu i tamo kako bi se sprečilo da iste tačke budu opterećene previše vremena.Za bicikle sa suspenzorima, preporučljivo je da ih na nekoliko dana okrenete “na glavu”. Na taj način osiguravamo da ulje ne dosegne najnižu tačku. Ako se točak okreće redovno, unutrašnjost suspenzora će uvek biti dobro podmazana.

Šta je sa dodacima?

Posebno određeni gradski i treking bicikli imaju dosta instaliranih dodataka. Vijak, uz pomoć kojeg su postavljeni krovovi i prtljažnici, dovoljno je podmazati kapljicom ulja. Ako je bicikl opremljen elektronskom opremom (brojači, svetla …), mora se rukovati u skladu sa uputstvima proizvođača. Uputstva jasno navode da li bi baterije trebale biti pune ili prazne.